چهارشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۳ |۲۲ صفر ۱۴۴۶ | Aug 28, 2024
وقف

حوزه/ مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: ۳۵ درصد منابع موقوفات کشور برای برپایی آیین‌های عزاداری سیدالشهدا(ع) به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت‌الاسلام سیدمحمد کاظم‌موسوی متقی، مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت و گویی با بیان اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه امانت‌دار وقف است، اظهار داشت: ۳۵ درصد منابع درآمدی موقوفات کشور برای برپایی آیین‌های عزاداری سید الشهدا(ع) در قالب روضه‌خوانی، عزاداری، تعزیه، اطعام به عزاداران حسینی نیت و هزینه می‌شود.

وی با اشاره به برپایی موکب‌های سازمان اوقاف و امور خیریه در ایام محرم و صفر به خصوص اربعین حسینی گفت: بیش از ۳۵۰ موکب در این ایام فعالیت داشت که ۵۷ موکب از این تعداد در کشور عراق برای زائران حسینی ارائه خدمت کردند.

حجت‌الاسلام متقی ادامه داد: از مجموع ۳۵۰ موکب مربوط به سازمان اوقاف از سراسر کشور، استان زنجان جز اولین استانهایی بود که برای ارائه خدمت به زائران اربعین وارد شهر سامرا شده و ارائه خدمت خود را آغاز کردند.

*اجرای دقیق نیات واقفین و افزایش اعتماد مردم برای وقف

مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه موکب های این سازمان علاوه بر فعالیت های فرهنگی و مذهبی و عرضه محصولات فرهنگی، برگزاری کلاس‌های آموزشی کوتاه مدت در قالب فرهنگ عاشورایی و محفل های قرآنی برنامه پاسخ‌گویی به سولات مذهبی را نیز برگزار کردند، افزود: توزیع شربت و چای، پذیرایی سه وعده در قالب صبحانه، ناهار و شام و همچنین میان وعده از دیگر اقدامات موکب های اعزامی به عراق بوده است.

حجت‌الاسلام موسوی متقی با تاکید بر اینکه یکی از اولویت های این سازمان اجرای نیت واقفین به نحو احسن است، گفت: اجرای دقیق نیات واقفین سبب افزایش اعتماد هرچه بیشتر به این سازمان مردمی و افزایش موقوفات خواهد شد.

مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از هزینه‌های جاری در مواکب از نذورات مردمی است، عنوان کرد: از ابتدای محرم فراخوان کمک نقدی، غیرنقدی و یا خادمان افتخاری اطلاع‌ رسانی شد.

حجت‌الاسلام موسوی متقی با اشاره به لزوم اولویت‌بندی نیازهای زائران حسینی بیان کرد: مثلاً در کربلا موضوع غذا اشباع شده و بیشتر نیازمند محل اسکان خنک هستیم؛ در مسیر پیاده‌روی هستیم در حالی که در مسیر سامرا و نجف عمده‌ترین نیاز اسکان است.

مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه مواکب سازمان اوقاف خدمات مختلفی از جمله اسکان، پذیرایی، فرهنگی و درمانی را ارائه می‌دهند، گفت: وقف باید نیاز جامعه را برطرف کند، در حال حاضر نیز برای راهپیمایی سیدالشهدا (ع) مردم می‌توانند نذورات خود را اهدا کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha